Hoe maak ik een Mollie account aan?

Wij raden Mollie aan als betaaloplossing voor jouw webshop, platform of applicatie.

Wij bouwen webshops, platformen en applicaties. Hiervoor raden wij onze klanten aan om de betalingsoplossingen van Mollie te gebruiken. Mollie is een klantvriendelijke en veilig methoden om jouw betalingen online te regelen. Samen kunnen we jouw organisatie beter helpen. Hulp nodig bij het aanmaken van een Mollie account? Wij leggen je hier uit hoe je een account aanmaakt.

Gratis aanmelden

1. Ga naar: https://www.mollie.com/dashboard/signup/5125454?lang=nl

2. Je komt direct op de pagina waar je je kunt aanmelden ‘Maak een account aan voor je bedrijf’. Vul hier je gegevens in, het e-mailadres dat je hier invult is tevens het e-mailadres dat Mollie gebruikt om in contact met je te komen.

3. Nadat je alle gegevens hebt ingevuld, klik je op de blauwe knop [Account aanmaken] en ontvang je een e-mail ter bevestiging.

Account activeren

1. Zodra je je account hebt aangemaakt, kom je terecht in jouw Mollie Dashboard. Klik hier op de blauwe knop [Activeer account] om verder te gaan.

Mollie activeren

Basisgegevens invoeren

1. Vanaf dit punt kun je je bedrijfsgegevens invullen zoals deze vermeld worden in het Handelsregister.

2. Onderaan de pagina vind je de Gebruikersovereenkomst. Zodra je akkoord gaat, klik je op de knop [Volgende].

3. Vervolgens kun je de belanghebbenden in vullen. Allereerst vul je de gegevens in van de rechtsgeldig vertegenwoordiger.

4. Daarna geef je aan of de rechtsgeldig vertegenwoordiger een uiteindelijk belanghebbende is. Uiteindelijk belanghebbenden zijn personen die 25% of meer aandelen, belang of zeggenschap binnen de organisatie hebben. Bij een stichting gaat het hier vaak om stemrecht. Indien er meerdere uiteindelijk belanghebbenden zijn, kun je deze onderaan de pagina toevoegen. Vul hiervoor de gevraagde gegevens aan en klik op [Bevestig].

Websiteprofiel

We gaan nu je (eerste) websiteprofiel aanmaken. Indien je meerdere websites wilt toevoegen, kun je dit later nog doen.

1. Vul de URL (jouwdomein.nl) van je website in en selecteer welke producten of diensten je aanbiedt. Geef in het veld daaronder een zo concreet mogelijke omschrijving van wat voor producten en/of diensten je gaat verkopen.

2. Daarnaast vul je hier de contactgegevens voor consumenten in. Dit zijn gegevens die ook op jouw website staan. De gegevens zijn ook terug te vinden voor consumenten wanneer zij een transactie op onze website terugzoeken. Wanneer je je websiteprofiel opslaat bevestig je dat je geen verboden producten of diensten aanbiedt.

3. Heb je alles ingevuld? Klik dan op de knop [Volgende] en je komt op de pagina waar je je legitimatiebewijs dient te uploaden.

Betaalmethodes selecteren
Vervolgens gaan we betaalmethods selecteren die je wilt aanbieden op de website. Het activeren van een betaalmethode doe je door op het knopje naast de betaalmethode te klikken. Weet je nog niet precies welke betaalmethodes je wilt activeren? Dat is geen probleem, je kunt op ieder moment betaalmethodes in- en uitschakelen.

Let op: om betalingen te kunnen verwerken of om ervoor te zorgen dat je account gecheckt wordt, moet je ten minste één betaalmethode selecteren. En voor sommige betaalmethodes zijn extra handelingen nodig voordat je ze kunt activeren.

Websites profiel

Upload je legitimatiebewijs

Je zult een geldig paspoort, identiteitskaart of verblijfsvergunning te uploaden. Let op: een rijbewijs is geen geldig legitimatiebewijs.

1. Selecteer of je een paspoort, identiteitskaart of verblijfsvergunning wilt uploaden.

2. Upload het document.

3. Nadat je een identiteitsbewijs hebt geüpload, klik je op [Volgende] en kom je op de pagina waar je je bankrekening invult.

Wat dien je te uploaden?

  • Paspoort: de voorkant van de pagina met persoonsgegevens
  • Identiteitskaart: de voor- en achterkant
  • Verblijfsvergunning: de voor- en achterkant

Waar moet je op letten bij het uploaden van je legitimatiebewijs?

  • Zorg ervoor dat de tekst goed leesbaar is, de kaart goed verlicht is en alle hoeken van de kaart zichtbaar zijn.
  • De foto en het BSN mogen afgeschermd worden. Let erop dat je enkel het BSN afschermt en geen cijfers of tekens ervoor of erachter.
  • PDF, JPG en PNG worden ondersteund
  • Het legitimatiebewijs moet op dit moment geldig zijn

Hier vul je de IBAN van de bankrekening in waarop je uitbetaald wilt worden. Let erop dat je een zakelijke bankrekening hebt die op naam van het bedrijf staat zoals die in het Handelsregister staat geregistreerd, want Mollie mag niet uitbetalen op een privérekening.

Let op: Indien je geen geldig IBAN nummer invoert, kunnen we je aanvraag voor een Mollie account helaas niet goedkeuren.

Verifieer je bankrekening

Nadat je een geldige IBAN hebt ingevuld, dien je de bankrekening te verifiëren. Mollie controleert of het rekeningnummer overeenkomt met wat je bij de vorige stap hebt ingevuld en of het inderdaad een zakelijke rekening betreft. De verificatie kun je doen door de verificatiebetaling van 1 cent te doen vanaf de opgegeven IBAN door middel van iDEAL of een overboeking.

1. Kies je voor iDEAL? Dan kun je de betaling direct doen en ontvangt Mollie de cent ook direct. Of kies je voor een overboeking? Dan ontvang je een e-mail op het opgegeven e-mailadres om de cent over te maken. Je dient dit binnen een maand te doen. Het kan 2 tot 3 dagen duren voordat de cent bij Mollie binnen is.

2. Na de verificatiebetaling kom je weer terug op jouw Mollie Dashboard.

Bankrekening

Gefeliciteerd! Je hebt nu een eigen Mollie account.

Heb je meer hulp nodig bij het maken van een Mollie account? Neem gerust contact met ons op.

Ik maak liever een afspraak

Neem dan gerust eens contact op met Boyd,
dan plannen we samen een afspraak.