Effectieve marketingtool

Op zoek naar een effectieve marketingtool met een hoog ROI (return on investment)? Sta dan eens stil bij de mogelijkheden die mailmarketing biedt. Denk niet outside the box, maar inside the inbox!

Meer naamsbekendheid, top of mind blijven bij je doelgroep, nieuwe producten introduceren of een kortingscode aanbieden. Het zijn zomaar een paar zaken waarvoor je mailmarketing kunt inzetten. Het is een directe en persoonlijke manier om binnen te komen bij je (potentiële) klanten. Ontdek samen met QuickOnline wat mailmarketing voor jouw onderneming kan betekenen.

Wat is mailmarketing?

Zo maar lukraak wat emails versturen in de hoop dat ze effect hebben, dat is geen mailmarketing. Het gaat verder dan het zo nu en dan verzenden van nieuwsbrieven. Achter mailmarketing gaat een uitgekiende strategie schuil, die ervoor zorgt dat de bijbehorende doelen gehaald worden. Dat klinkt misschien wat abstract, maar onder mailmarketing vallen eigenlijk alle door jouw bedrijf verzonden e-mails. Van de bestelbevestiging tot een digitale factuur en een nieuwsbrief tot een uitnodiging voor een online seminar.

Mailmarketing is een vorm van direct marketing. Je stuurt een bericht rechtstreeks naar de ontvanger. Dat maakt het een krachtig middel om je doelgroep te bereiken. Amerikaans onderzoek wees uit dat mailmarketing gemiddeld een ROI (return on investment) heeft van 36:1. Voor elke Euro die je investeert, komen er 36 terug. Ter vergelijking: de gemiddelde ROI bij Pay per Click advententies is 2:1 en bij SEO (zoekmachine optimalisatie) is het 22:1. Dat maakt mailmarketing een zeer aantrekkelijke, goedkope en laagdrempelige manier om je doelen te bereiken.

Mailmarketing

Bouw een langetermijnrelatie op

Mailmarketing is perfect voor het opbouwen van een langetermijnrelatie met een grote groep mensen die interesse hebben in jouw bedrijf en je producten of diensten. Want waarom zou je stoppen met mailen als ze een aankoop hebben gedaan of dienst hebben afgenomen? Als je in contact blijft met bestaande klanten, dan vergroot je niet alleen de kans op herhaalaankopen, maar je blijft in hun gedachten (top of mind). Wanneer je vaker in de mailbox verschijnt, word je eerder aanbevolen wanneer ze met vrienden, collega’s of mede-ondernemers producten of diensten bespreken die je aanbiedt.

Misschien ben je huiverig om op regelmatige basis mails te gaan versturen. Wellicht denk je dat jouw klanten het vervelend vinden als je ze vaker gaat mailen. Toch hoef je daar niet bang voor te zijn. Zolang de inhoud van je mails relevante en interessante informatie bevat, zal niemand jouw mailcampagnes als spam ervaren. Zorg ervoor dat je waardevolle content verstuurt op het juiste moment. Bij het opbouwen van een langetermijnrelatie zijn relevantie en timing erg belangrijk. Irrelevante mails met waardeloze inhoud die op het verkeerde tijdstip verzonden worden, dat wordt gezien als spam. QuickOnline helpt je bij het ontwikkelen van een uitgekiende tactiek waardoor jouw mails relevant en goed getimed worden.

Effectieve mailmarketing

Niet afhankelijk zijn van zoekmachines en social media

Het grootste voordeel van mailmarketing is dat je alles in eigen hand houdt. Jij bent zelf de eigenaar en bent niet afhankelijk van de steeds veranderende algoritmes van giganten als Google, Facebook en LinkedIn. Zij bepalen door ondoorzichtige algoritmes wat jouw klanten te zien krijgen, waardoor jij de controle verliest. Bovendien moet je het op social media opnemen tegen foto’s en filmpjes van familie en vrienden en is de kans groot dat jouw boodschap zo voorbij gescrold wordt.

Als mensen jouw mail openen, dan is jouw bericht het enige dat ze zien. Je hebt geen enkele concurrentie van schattige kattenfilmpjes, vakantiekiekjes of aanbiedingen van je directe concurrent. De focus ligt volledig op jouw boodschap. Email is ook één van de weinige kanalen waarbij jij zelf kunt bepalen hoe vaak, wanneer en voor welke kosten die boodschap wordt getoond. Die onafhankelijkheid maakt van mailmarketing een krachtig instrument.

Mailmarketing

Een ijzersterke mailmarketing strategie voor maximaal resultaat

Door mailmarketing een plaats te geven in je bedrijfsvoering, zorg je er voor dat jouw boodschap wordt verspreid bij bestaande en potentiële klanten. Ze kiezen zelf wanneer (en of) ze de e-mail openen en kunnen je bericht lezen waar ze maar willen. Samen met jou bedenkt QuickOnline de juiste strategie voor jouw mailmarketing campagnes. Een strategie die ervoor zorgt, dat de door jouw gewenste doelen gehaald worden. Wij gaan samen met jou voor (online) resultaat, daar kun je zeker van zijn.

  • check Mailmarketing is goedkoop

  • check Hoge ROI (return on investment)

  • check De resultaten zijn goed meetbaar

  • check Focus volledig op jouw boodschap

  • check Niet afhankelijk van algoritmes

  • check Langetermijnrelatie opbouwen

Onze succesverhalen

Acclon Technologies website laten maken

Hoe maak je complexe producten en diensten online toegankelijk?

Acclon Technologies

Geavanceerde oplossingen op het gebied van vacuümtechnologie

Webshop horeca Le Toko

Hoe kun je als horeca ondernemer klanten online eten laten bestellen zonder tussenpartij?

Le Toko

De Indonesian take-away in de Hoeksche Waard

Gemeentelijke hulp bij schulden

Hoe kun je de weg naar gemeentelijke hulp bij schulden laagdrempeliger maken voor ondernemers?

De6 gemeenten

De gemeenten Etten-Leur, Halderberge, Moerdijk, Roosendaal, Rucphen en Zundert

Website gezondheidszorg - Fysiotherapie Strijen

Hoe ontwikkel je een website en branding die past bij een groeiend bedrijf in de gezondheidszorg?

Fysiotherapie Strijen

Gespecialiseerde fysiotherapie in de Hoeksche Waard

NEC Nijmegen fanshop webshop

Hoe kan een webshop meer verkoop genereren bij bestaande klanten?

N.E.C. Nijmegen

De online fanshop van eredivisieclub N.E.C. Nijmegen

Bereik de juiste mensen, met de juiste boodschap, op het juiste moment.